Wednesday, August 18, 2010

12.09.1980 - 12.09.2010 Bir paşa bir başbakan 30 yıl sonra...

RTE:
'' Cumhurbaşkanının imam hatipli olacağı günler yakındır.''
K.E:
'' Gülen'in okullarında Atatürk resimleri var, her şeyin bulunduğu bu okullar güzel okullardır.''


RTE:
'' Ben meclis'in dua ile açılmasından yanayım. ''
K.E:
" Meclis'e komünist de İslamcı da giriyor. Bu da girsin. Biz seçim barajını, bu partiler Meclis'e giremesin diye çıkarmış değiliz.''



RTE:
'' Sayın Öcalan.., Sayın Barzani.... vs.... ''
K.E:
'' Biz istediğimiz kadar 'Hayır' diyelim, orada bir Kürt devleti var. ''


RTE:
'' YARSAV gibi bir vakfın yargıçlar dünyası içinde kurulması kadar bir yanlış olamaz.''
K.E:
'' Ne demekmiş kadın kolu, gençlik kolu birde ihtiyar kolu. Böyle şey olurmu ?''


RTE:
'' Velevki.....''
K.E:
''Netekim..... ''


RTE:
'' Ben giriyorum siz de girin.''
K.E:
''Meclise iki, iki buçuk parti girse yeter.''


RTE:
Buraya herhangi bir sözünü yazmaya gerek duymuyorum, fiilen yapıcağını yaptı zaten...
K.E:
'' Biz telefonları dinlemiyorduk. Santralden geçerken duyuluyordu.''


RTE:
'' One minute, one minute, one minute... Olmaz!... One minute! ''
'' Silvio kam hiiiir ''

K.E:
'' Ladys and centilmens. Hahahah bakın İngilizcemiz de var. ''


RTE:
'' Durmak yok. Bu yol devletin yolu. Milletin doldurduğu meydanları, AK PARTili olsun, olmasın bütün insanları siyasetin merkezine insanı yerleştiren bir felsefeyle yolumuza devam ediyoruz. ''
K.E:
'' Yapılması gereken ne varsa hepsini askıya aldık. ''


RTE:
'' Türkiye’nin yarınında artık Kemalizme ve Kemalizm benzeri rejimlere yer yoktur. Kemalizmin yeniden kendini üretmesi söz konusu değildir. Bizim için en üst belirleyici, İslam’ın ilkeleridir. Her şey ona göre belirlenir. Ben İslam’ın devlet planı içinde düşünüyorum. ''
K.E:
'' Eskiye rağbet olsaydı bit pazarına nur yağardı. ''


RTE:
'' Başkanlık sistemi, eyalet sistemi olmadan üstü kaval, altı şişhane olur. ”
K.E:
'' Türkiye sekiz ana eyaletten oluşan bi yönetim sistemine geçsin. ''


RTE:
'' Cumhuriyeti biz kurduk!" Sevsinler seni, nasıl da kuruyorsun!  ''
K.E:
'' Bunlar tencereyi pisletmişlerdi, biz temizledik. Yeniden tencereyi verelim, yeniden pisletsinler istedikleri bu ''


RTE:
" Hadi ananı da al git buradan."
K.E:
'' Asmayalım da besleyelim mi? ''


RTE:
'' Tutturmuşlar laiklik elden gidiyor diye. Yahu millet istedikten sonra laiklik tabii elden gidecek''
K.E:
"Hangi taşı kaldırsan altından Atatürk çıkıyor. ''


RTE:
'' 10 Kasım'da yaygara kopartıldı. ''
K.E:
'' 12 eylül'e çamur sıçratmak istiyorlar. ''


RTE:
'' Egemenlik kayıtsız şartsız Allah’ındır. ''
K.E:
'' Egemenlik, kayıtsız şartsız milletindir ama bu memleketin de sahipleri vardır. "


RTE:
'' Askerlik yan gelip yatma yeri değildir. ''
K.E:
'' Polis'te dernek olmaz. ''


RTE:
'' Ben ülkemi pazarlamakla mükellefim ''
K.E:
'' İdamları imzalarken ellerim hiç titremedi. ''


RTE:
'' Maaşım yetmediği için ticaret yapıyorum. ''
KE:
'' Empresyonist şeylerde… Bu branşta resim yapıyorum.  ''


RTE:
'' Kriz teğet geçti. ''
KE:
'' Yaşı falan büyütülmedi efendim hiç böyle şey olurmu ? ''


RTE:
'' Benim partim ikinci olursa ben genel başkanlığından çekilirim. ''
KE:
'' Yargılanırsam intihar ederim. ''


RTE:
'' Sen ne mutlu Türküm diyene dersen o da ne mutlu Kürdüm diyene der. ''
KE:
'' İlk idam dosyası önümüze geldiğinde denge olsun diye bir tane de sağdan olsun dedik. Mesela sağdan birinin dosyası mı geldi, beklerdik ki bir tane de soldan olsun, böylece denge kurulsun. ''


RTE:
'' Ben İstanbul'un imamıyım. ''
K.E:
'' Bir insanın en azından iki rekat namaz kılmasını bilmesi lazım. "


RTE:
'' Sayın Peres benden yaşlısın. Sesin çok yüksek çıkıyor. ''
K.E:

'' İlker Başbuğ'un yerinde ben olsam istifa ederdim. "


RTE:
'' Her şey Türkiye için...''
K.E:
'' Biz işkencenin karşısındayız. İşkenceyle netice almak istemeyiz. bu, insanlığa da aykırıdır, vicdana da aykırıdır. ''


RTE:
'' Gençler, bakınız, her üniversite mezunu iş bulacak diye birşey yok. ''
K.E:
Gençlerin üniversiteye girmesine lafı yok, ordan alıp mezara yolluyo direk...


Hiçbir fark göremiyorum, üstüne hiçbir şey eklemeye gerek bile yok. Anayasa'nın değişmesi gereken tek maddesi 175. maddesi olan halk oyuna sunulabilmesi maddesi, tabiki de değişikliğin kapsamında o madde yok.

No comments:

Post a Comment